Din varukorg är tom!

Vanliga frågor

Hur betalar jag?

Hos oss kan du välja på Swish, Klarna, eller kontant betalning vid leverans.

*Observera att vi inte skickar ordrar utan godkänd betalning. Det vill säga att Swishen gått iväg, Klarna har godkänt beställaren för betalning eller det registrerats att beställaren betalar kontant vid leverans.

 

Jag hittar inte allt jag vill ha.

Hittar ni inte en viss vara kan ni kontakta oss per mejl, då kan vi i regel ha varan hemma i sortimentet inom 1 vecka.

 

När kan jag beställa?

Butiken finns endast online och är öppen dygnet runt. Beställer ni själva på www.speedmat.se kan ni handla närhelst det passar er! Vill man däremot beställa via telefon gäller kontorstid 8:00–20:00 på vardagar och 9:00–16:00 på helger.

 

Måste jag beställa till samma dag?

Nej, du kan lägga din beställning från dagen och två veckor framåt. Du kan beställa till samma dag också.

 

Klockan är 10.15 och jag vill ha min beställning till 10:00 - 1 timme framåt.

Tyvärr har stopptiden passerat för den timman. Tänk på att om ni vill beställa till exempelvis 10:00 samma dag måste beställningen ha kommit in till oss innan 10:00.

 

Kör ni bara ut inom Fagersta?

Vi kör ut inom Fagersta kommun, vilket inkluderar Ängelsberg. Vi kör också ut till Norberg.

Är man osäker på om man bor inom vårt utkörningsområde kan man ringa 022312100 och fråga, eller testa sitt postnummer i beställningsformuläret.

Bor man utanför dessa kommuner kan man alltid välja att hämta ut sin beställning på vårt lager.

 

Vad kostar det att få hemleverans?

Om man handlar för under 200 kronor tillkommer en fraktavgift på 29 kronor. Beställningar på över 200 kronor blir fraktfria.

 

Kan jag beställa till min mamma?

Det går bra om man vill hjälpa en förälder eller närstående att beställa. I beställningsformuläret finns två fält. Ett för beställaren/betalansvarig och ett för mottagare (Annan leveransadress). Kontaktuppgifter till båda måste finnas med.

 

Hur fungerar hemleverans nu med Covid-19?

Vi har anpassat överlämnandet:

  • Om mottagaren meddelar att hen uppvisar symptom eller tillhör en riskgrupp kan vi lämna beställningen vid dörren för att undvika kontakt. Då plingar vi på eller knackar och lämnar ett meddelande om att beställningen står utanför dörren. Man får gärna svara på detta så att vi vet att beställningen kom till rätta.

  • Vid kontant betalning används handskar och vi kan ta med ett extra par engångshandskar åt mottagaren om de önskar.

  • Vi håller avstånd, alltså ställer vi beställningarna vid dörren/på trappen och backar vid överlämnandet.

  • Har man närstående i riskgrupp eller som är särskilt utsatta kan man beställa åt dem och vi levererar i enlighet med era önskemål om hur överlämnandet ska gå till.

 

Vem kan köpa folköl, tobak och energidryck?

Vi förbehåller oss rätten att kontrollera legitimation på de som beställer folköl, tobak och/eller energidricka. Vi säljer inte energidricka till någon under 15 år och vi säljer inte folköl eller tobak till någon under 18 år. Vid misstanke om langning har vi rätt att neka beställning och makulera/avbryta ordern.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen